Itäväylän ja Kehä 1:n risteys on saatava vetämään

Itäkeskuksen uudistamisen yhteydessä alueelle on tulossa merkittävästi nykyistä
enemmän asunto- ja toimitilarakentamista. Myös Östersundomin kehittyminen
tulevaisuudessa lisää alueen liikennemääriä. Liittymä on yksi Suomen
vaarallisimmista risteyksistä. Alueella liikkuu paljon myös joukkoliikenteen käyttäjiä,
pyöräilijöitä ja jalankulkijoita.


Itäväylän ja Kehä 1:n risteyksen uudistaminen on järkevää tehdä samaan aikaan
alueen laajemman kehittämistyön kanssa. Helsinki ei voi asiassa toimia yksin. Kehä 1
on valtion tie, Itäväylä Helsingin. Tarvitaan yhteistyötä valtion kanssa. Itä-Helsinki
on jo odottanut pitkään uuden liittymän rakentamista Itäkeskuksen alueen
turvallisuuden ja viihtyisyyden varmistamiseksi. Nyt on vihdoin sen vuoro.